آموزش استفاده از سرسیم

سرسیم‌ها برای اتصال الکتریکی مورد استفاه قرار می‌گیرندکه برای اتصال کابل ها به وسایل برقی استفاده می شود. شاخه های کابل از تماس الکتریکی مناسب بین آنها اطمینان می دهند. سرسیم‌ها در اندازه های مختلف عرضه می شوند. اصولا  کار سرسیم ها محکم و ثابت نگه داشتن سیم در جای خود و جلوگیری از برق گرفتگی و از هم جدا شدن یک دسته سیم‌ها می‌شود. برای یادگیری اتصال سرسیم به هادی باید با قرار دادن سرسیم در جای درست از ابزار پرس کابل استفاده کنیم تا اتصالی مناسب و مطمئن بیسن سیم‌ها و وایرشو برقرار شود.

انواع سرسیم درگذشته معمولا در ساخت تابلوهای برق کاربرد داشت اما امروزه در سیم کشی برق ساختمان هم کاربرد دارند. بنابراین اگر شما هم مقداری از سیم کشی سردر می‌آورید بهتر است برای راحتی خود و همچنین ایمنی بیشتر از سرسیم استفاده کنید. و اگر تابحال استفاده نکردید اصلا سخت نیست کافی ادامه آموزش استفاده از سرسیم را مطالعه کنید.

آموزش استفاده از سرسیم

مزایای استفاده از وایرشو یا سرسیم

  • ایمنی بیشتری و عایق بودن
  • اتصال مناسب سیم و وایرشو بدون قطعی
  • بدون نیاز به استفاده از چسب برق که خطر برق گرفتگی دارد
  • افزایش سرعت کار و مرتب بودن کابل‌ها

مراحل آموزش استفاده از سرسیم

  • روکش عایق روی سیم‌ها را برش می‌دهیم بدون اینکه آسیبی به سیم‌ها وارد کنیم. برای جدا کردن عایق از رشته سیم‌ها از یک تیغ تیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر از مقدار بیشتری از سیم را لخت کنید.
  • رشته‌های سیم را درهم بتابانید و سپس درون سرسیم قرار دهید طوری که قسمت عایق سیم هم درون شکاف سرسیم قرار گیرد.
  • حالا در این مرحله باید از ابزار پرس کابل استفاده کنید و سیم و سرسیم را پرس کنید.
  • پس از اتصال سرسیم و هادی بهتر از روکش حرارتی برای پوشاندن و تمیز تر بودن کار، استفاده کنید.
آموزش استفاده از سرسیم و ابزار پرس

برای اطلاعات بیشتر در مورد انوع سرسیم‌ها مقاله مربوط به آن را مطالع کنید.

ابزار پرس کابل مکانیکی و هیدرولیکی

ابزار پرس کابل یک عنصر مهم در پرس کردن کابل ها و اتصال آنها به انواع سرسیم‌ها هستند. فرقی نمی‌کند که این کار به صورت هیدرولیکی یا با نیروی ماهیچه‌ای انجام شود: از آنجایی که سرسیم فشرده می‌شود، درجه و نوع تغییر شکل توسط ابزار یا قسمت‌های سایش مخصوص تماس پرس با سرسیم مشخص می‌شود. اما فقط ابزارهایی که از نظر تماس به طور بهینه مطابقت دارند، یک اتصال با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند. بنابارین قبل از استفاده ابزار پرس خود را چک کنید.

از نظر کارایی ابزار پرس مکانیکی یا هیدرولیکی هر دو یکی هستند اما باید با توجه به حوزه کاری خود یکی از این دو را انتخاب کنید.

ابزارهای پرس مکانیکی معمولا برای مقاطع کوچک تا متوسط مناسب هستند. از طرف دیگر، برای مقاطع بزرگتر، معمولاً باید به سراغ ابزار هیدرولیک با قالب های قابل تعویض بروید. شما همچنین باید به تنوع پرس در یک ابزار هم توجه کنید برای مثال ممکن از برخی از ابزارها ساده باشند و مناسب پر کردن نوعی از سرسیم‌ها نباشند.. در واقع، ابزارهای هیدرولیک برای مقادیر بزرگتر مناسب هستند.

اگرچه برای سرسیم‌ها و موارد کوچک و ساده، می توانید فشار کافی را با استفاده از ابزار  پرس مکانیکی اعمال کنید، اما هادی های بزرگ اکنون به صورت استاندارد توسط پرس های الکترو هیدرولیک فشرده می شوند

لوله فلکسیبل و لوله انعطاف پذیر
سفارش و خرید انواع لوله فلکسی و خرطومی