لوله خرطومی مستحکم فلزی

همانطور که می دانیم، لوله خرطومی انعطاف پذیر با روکش PVC سطح بیرونی‌اش از جنس PVC است و در داخل لوله فولادی گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ است. PVC می تواند از نفوذ آب، روغن، اسید و قلیایی جلوگیری کند. داخل فولادی لوله باعث می شود لوله مدت طولانی‌تری کار کند. و به طور گسترده‌ای در صنعت برق و الکترونیک برای محافظت از سیم و کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌در ادامه به پنج مزیت در مقایسه با لوله خرطومی فلزی  انعطاف پذیر  و لوله های موجدار پلاستیکی اشاره می‌کنیم.

لول انعطاف پذیر فلزی

۵ مزیت لوله خرطومی

۱- بادوام



به طور کلی، فولاد به راحتی می‌تواند از وقوع خوردگی در شرایط مرطوب جلوگیری کند. و اکنون لوله فولادی با PVC پوشیده شده است، PVC می تواند آب را متوقف کند. بنابراین لوله انعطاف پذیر با روکش PVC می‌تواند طولانی‌تر از لوله  فلزی انعطاف پذیر معمولی کار آمد باشد و دیرتر دچارپوسیدگی می‌شود.

۲- ضد حریق

لوله های انعطاف پذیر با روکش PVC بیرونی ضد حریق است و جنس PVC به‌گونه‌ای است که از آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند پس ایمنی کار را بالاتر می‌برد.

۳- پایدار

پایداری بیشتر 

رویه از جنس PVC می تواند آب، روغن، اسید و قلیایی را متوقف می‌کند تا فولاد داخلی نسبت به لوله‌های کابل معمولی پایداری بیشتری داشته

۴- استفاده راحت

در مقایسه با لوله کابلی پلاستیکی و فلزی، سطح خارجی و داخلی صاف تری دارد که همین امر باعث می‌شود به راحتی بتوان سیم یا کابل ها را در آن قرار داد و آنها را نیز به راحتی جابجا کرد.

۵- ظاهر بهتر

ظاهر این مدل کابل انعطاف پذیر همانند دم است، اما کانال انعطاف پذیر با روکش PVC در سطح خارجی صاف است. با افزایش ضخامت پی وی سی در طول روند تولید می تواند ظاهر صاف‌تر و زیباتری نیز داشته باشد.
اکنون لوله خرطومی فلزی انعطاف پذیر و لوله های انعطاف پذیر پلاستیکی در زندگی روزمره ما استفاده بیشتری دارند و هر روز محبوب‌تر می‌شوند. لوله انعطاف پذیر با روکش PVC دارای مزایای گفته شده است و قیمت آن در بازار نیز رقابتی است. بنابراین ما فکر می کنیم که لوله‌های انعطاف پذیر با روکش PVC می‌تواند در آینده نزدیک به طور گسترده تری در صنعت برق و الکترونیک استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد لوله فلکسی و لوله‌های انعطاف پذیر مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

لوله خرطومی انعطاف پذیرکاربرد و جنس لوله خرطومی انعطاف پذیر

لوله خرطومی انعطاف پذیر

لوله خرطومی انعطاف پذیر برای محصور کردن و محافظت از سیم‌های الکتریکی استفاده می‌شوند که معمولا در سیم کشی برق خانه یا ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. لوله خرطومی ها ممکن است انعطاف پذیر ( لوله فلکسی )  یا سفت باشند و از مواد مختلفی ساخته شده باشند. بسیاری از صاحبان خانه هایی که ترجیح می دهند برای سیم کشی منزلشان از لوله خرطومی فلزی انعطاف پذیر یا پلاستیکی استفاده شود استفاده از مجرای انعطاف پذیر را به لوله های فلزی انعطاف پذیر و پلاستیکی ترجیح می دهند زیرا این نوع لوله‌ها به راحتی خم می‌شوند و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. با این حال، وقتی نوبت به حفاظت و ایمنی می‌رسد، یک مجرای سفت و سخت بهتر از یک مجرای انعطاف پذیر عمل می کند.

اگر درحال ساخت خانه‌ای هستید و می‌خواهید از لوله‌ خرطومی انعطاف‌پذیر استفاده کنید بهتر است با انواع آن آشنا شوید.
لوله خرطومی انعطاف پذیر فلزی یا FMC ها اغلب در ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شوند. این لوله‌ها به طور خاص در مناطقی که امکان استفاده از لوله‌های سخت وجود ندارد استفاده می‌شود. این ویژگی می‌تواند مزیت استحکام و محافظت را به همراه انعطاف پذیری ارائه دهد. با این حال، این لوله ضد آب نیست و برای بریدن آن نیاز به استفاده از ابزار تخصصی دارد.
– لوله خرطومی انعطاف پذیرفلزی محکم ضد آب یا LFMC ها برای پوشش دادن کابل هایی استفاده می شوند که هم به انعطاف پذیری و هم محافظت در برابر رطوبت نیاز دارند. این لوله‌ها دارای یک لایه ضد آب است که به این معنی است که می توان از آن در کاربردهای مختلفی استفاده کرد، از جمله مواردی که شامل قرار گرفتن در معرض مناطق خطرناک است.
لوله‌ خرطومی فلزی انعطاف‌پذیر یا FMT احتمالاً محبوب‌ترین لوله‌های انعطاف‌پذیر در میان افرادی که با این لوله2ها سر و کار دارند، هستند، زیرا می‌توانند به راحتی خم شوند و بدون زحمت از دیوارها عبور کنند. با این حال، به دلیل نداشتن لایه محافظ ضد آب، برای مناطقی که مستعد رطوبت هستند مناسب نیستند.
لوله خرطومی انعطاف پذیر غیر فلزی ضدآب محکم یا LNFC نوع نهایی لوله خرطومی انعطاف پذیر است که باید در مورد آن بدانید، است. این نوع لوله در انواع مختلفی از جمله آنهایی که دارای لایه ضد آب هستند و همچنین ضد حریق و آتش سوزی هستند و ایمنی بالاتری دارند.

اما قبل از خرید هر یک از این لوله ها، باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا لوله مناسبی  متناسب با فضای ساختمان و نیازتان باشد را بشناسید و انتخاب کنید. این موضوع کمک میکند که از ایمنی حاصل مطمئن باشید و دیگر نیازی به انجام مجدد کار نباشد. پس از آن، مطمئن شوید که ساختمان و قوانین برق اجرا شده در منطقه خود را بررسی کنید. این قوانین میزان ایمنی مورد نیاز ساختمان را مشخص می‌کنند. همچنین ممکن است بخواهید که یک بازرس ساختمان قبل از شروع پروژه، ساختمان شما را بررسی کند. و درانتها بعد از پایان کار ساختمان، باید از یک کارشناسان کمک بگیرید تا بررسی کند که آیا خروجی نهایی شما با مقررات محلی و استانداردهای ایمنی شناخته شده مطابقت دارد یا خیر. به این منظور کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

منبع: felexconduit

لوله فلکسیبل و لوله انعطاف پذیر
سفارش و خرید انواع لوله فلکسی و خرطومی